johannalemstrom

Alla inlägg under mars 2012

Av Johanna Lemström - 31 mars 2012 19:46

Har haft underbara Chatie här halva dagen! :)


Jaa jag gick och möta henne runt halv 3, och vi satt och tala och var på datan.

Sen så sku vi ta och kopiera ut lite bilder till en ram som mamma skulle hänga

upp i vardagsrummet. Fast vi visste inte rikit hur vi skulle få de utkopierat på

fotopapper, men tillsist så fick vi de ;) och vi tog de svartvitt, för det blev finast så ;)



Nåjuu sen så sku vi fara ut och prova min mopo för första gången i år. Men chatie skulle hem om en ½ timme så de blev inge sånt :/

Så imorgon ska vi ta och göra det istället ;)

Tänkt första gången Chatie åker med mei ;) hihi. Hoppas vi inga kör omkull. 

Jag har ju inte precis heller kört på en tid så ^.^

Näee men no ska vi klara de no . 


Nåjuu , men sen följde jag hem Chatie kl. 7, för hon skulle äta.


Och jaa.

Ikväll borde jag ta och läsa ganska mycke av min bok till modermålen..    

För är på sidan 50. Och den har 200 sidor. Och vi ska skriva föredrag om den på måndag i skolan såå :c

Men jåå ska ta och läsa lite bloggar nu så jag hinner läsa halva natten :3


Kyss 

Hey juste glömde nästan berätta vad rubriken handlade om ;)

När Chatie kom till mei så fick hon hjälpa mei byta piercing =) De gick riktigt bra faktisk ;)

Inte så bra bilder, men de får duga.

 

Av Johanna Lemström - 31 mars 2012 14:03

Tjaa. :)

Chatie är här nu, men ska ta och berätta lite om igår när jag och emma var hos Lotta ^^


Iaf. stack till Lotta direkt efter skolan igår ^^ Sen måsta vi gåå låångt. :c

När vi kom hem så drack vi lite kakao och tala och sånt ;)

Sen stack vi upp till hennes rum och lå där i sängen och tala lite. Sen var det mat, så vi stack ner  och äta. Sen kom Lottas brojja och jag och Emma satt typ där och gapskratta vi.   Nåjjuu fråga inte varför. Efter det så stack hennes föräldrar ti någon dom känner, och dom kom hem sen där runt 12 kanske. Så vi laddade ner en skräckis och så for vi först ut och gå, och vi sköt vi lite raketer som vi hitta hos henne.

Jätti roomalainen ;)  Och sen blev vi en stund ute på doms terrass . sen kom det en bil och vi trodde det var Lottas föräldrar så vi började springa så helvete dit bakom huset (don't ask why)  nåjuu men emma stack först, sen for lotta och sist kom jag. Och lotta flög så helvete över nån kvisthög. sen tänkt ja" att vafan ligger hon där för.."

Sen så de va ju mörkt ute så int så ja ju den, så flyger ja på samma ställe :3 så där lå sen jag och lotta på marken, i leran.  Så börja vi gapskratta där sen :3 Men så steg vi upp igen och for vidare bakom husen, sen håka vi att de int

ens va hennes föräldrar som kom .. :'3

Men jauu sen stack vi in och se på dendär skräckisen. Zombie Honeymoon heter den.. Aah den var inte ens såå  hämsk men..

Efter det så skulle vi gå och sova, men jag och emma to och facerapa lotta iställe på facebook :3 sry lotta ^^

Och efter det så stack vi ut en stund på trappan.

Vid halv 2 stack vi sen och sova, Och vi , lr jag iaf vaknade runt halv 11 idag, dom andra var vakna redan då  

Men jauu. Sen kom mamma efter mei kl.12 och så hade hon bella med,

Och efter att vi hade åkt halva vägen så sa jag till mamma att hon måst stanna för bella håller på att spy.. men neei, hon stanna int. så jo jag fick spyorna på mei.   Gött. Lr sn int.


När vi kom hem så stack jag i duschen och sen åt vi.

Och så kom Chatie hit ^_^


Nu har jag inget mer att berätta.

Kyss.   

(bilder kommer senare)

 



Av Johanna Lemström - 30 mars 2012 18:01

Tjaah :)


Sitter just nu hos Lotta och vi håller på att laga kladdkaka  Namiiih :3

Iaf har inte så mycke att säga, orkar inte börja berätta om skolan här nu :3

Det har iaf kommit mycke mycke bilder  in på min kamera, så imorgon kommer

väll en liten del in på bloggen. ;)

Senare ska vi väll ta och gå till borgen i think =)

Nåjuu iaf var kladdkakun klar nu ;) så ska sticka, bloggar mer imoron :)

Kyss 


Bild från google.  

Av Johanna Lemström - 29 mars 2012 18:21

Mooooooooooooooooooooiiiiiiii! :3


Shit denna dag har ju gått hur fort som helst?  

Masserade just mamma i ca 12 minuter, och tjänade 10 € på det.   Inte dåligt inte.. ;)

Iaf klockan närmar sig just halv 8, och jag tänkter snart sticka i duschen, såatt håret torkar innan

man går och lägger sig. Ska försöka att gå och sova redan runt 11 idag , så jag orkar vara uppe

lite längre imorgon när jag ska till Lotta med Emma  


Iaf. Kommer ju att sticka dit med bussen direkt efter skolan, så det betyder att jag antagligen inte

alls kommer att blogga nått imorgon. Kanske slänger in ett inlägg eller två med mobilen.. Om internet

är någorlunda bra ;) Men antar att ni överlever ;) Kameran följer med , så kankse lite bilder blir det också ;)

Men jaa bloggar sen mer på lördagen ;)

Kyss.   


 

Av Johanna Lemström - 29 mars 2012 15:33

Tjaa :)


Har inte hunnit blogga tidigare idag, för Emma,Lotta,Melina och Alina kom till mei efter skolan..

Vi åkte amper hem, sen satt vi vid tv:n och datorn :3

Vid halv 4 följde jag upp dem till deras skriba träff, och kom sedan hem tillbaka.

Sen skulle dom sluta först 5. Men jag hann bara komma hem, packa väskan (som lotta ska ta med

till sig idag, för att jag inte ska behöva ta den imorgon ^^ för imorgon ska jag och emma till henne 

övernatt ) och sen så medans jag åt så kom redan Emma ,Melina och Lotta tillbaka ^^

Dom hade bara haft i 10 minuter :3 såå..

Nu sitter dom hos mei så ska ta och berätta om min skoldag kort. ;)


Första timmen - Matematik, hade vikarie så gjorde inga så mycke..

Andra timmen- Keimi, läraren stack till hälsocentralen så vi fick se på en film för oss sjölva där :3

Tredje timmen- Engelska, gick tyyp bara igenom läxan :3

Fjärde timmen- Hälsokunskap, och vi läste och lagade lite uppgifter :3

Sen hade vi en "hål" timme. för vi skulle igentligen ha ha gymnastik i två timmar men den sista timmen skulle vi ju på teater så de var en chill timme.

Teater var riktigt tråkig, men jag och emma satt och gapskrattade till han som satt framför oss, för han hade såå dumt skratt  ^^ höhö lol. Annars var det riktigt lame asså.

Gick sedan till amper busshållsplatsen och så kom vi hem till mei.

Jaa nu ska jag vara lite social med mina vänner också ^^

Bloggar väll senare.

Kyss 

 

Av Johanna Lemström - 28 mars 2012 16:46

Tjaa.

Har varit en jäkla lång dag idag asså :D

Efter skolan stack jag med mamma upp till karis och vi for efter nån  crosstrainer.

En sån..

 

Och sen stack vi till lidl efter juissi och croissanter ^^ Och lite till ;)


Iaf den första timmen hade vi modersmål, och vi hörde på när hon läste lite, och sen sku vi vara i par

i flicka och poike och sen skriva en berättelse :3


Sen hade vi dubbel tille historia, eller det var iaf meningen så ^^ Men vi behövde bara vara där 1 timme.

För det var 3 stycken från vår klass som inte hade skrivit provet, så vi andra fick fara och läraren blev kvar där med dem som skulle skriva provet ^.^

Så vi hade en håltimme och vi satt nu bara i sofforna :3

Sen hade vi finska, och jaa inte gjorde vi väll så mycke :3 

Efter det hade vi Isa igen... Men engelska, och gick egenom läxan :3

Sen hade vi geografi, och vi hade ju vikarie igen, så vi hörde på när hon berättade om sin resa till storbritannien ;)

De sista timmarna hade vi data, och Emma kom med mei ;) För amanda skulle på hejarklacksövning :3

Sen körde vi hem Emma och stack upp till Karis^^


Och imorgon har vi igen gymnastik ^^ Jyeuu ;)

Ska på nån teater istället. :3 Som handlar om kärlek och sex :3 Jyeii. ;)

Efter det kommer Melina,Lotta,Emma och väll också antagligen Alina till mei ^^ För kl. 4 ska dom på skriba möte :3

Har inte så mycke mer att säga nu faktiskt ^^

Ha det hyvä ! :3

Kyss.  

 

Av Johanna Lemström - 27 mars 2012 19:36

Jaah :3


Mamma hjälpte mei fixa finska läxorna vid 7 tiden.

För jag såå hatar att laga dem .. ^^


Vid 8 tiden skulle jag sola i 25 minuter ;) Så jag gjorde det.

Men jaa som rubriken säger, det går skiit snabbt om man somnar ^^ Ehem.

Gäspade redan säkert 100 ggr när mamma hjälpe mei med läxorna, och när jag skulle sola

och höra på musik så gick de ju så att jag somna. Tur så stänger den av sig sjölv  

Men jouu. Ska nu ta och sticka i duschen och sen ska mamma fixa en paren små inbakade flätor åt mig

på sidan! =)

Kyss. 

Åhh juste förresten, Mina piercingar kom idag.Och skulle ju få byta imorgon. Men mamma tycke att jag skulle vänta iaf en vecka till ifall jag sen inte får in nåt nytt smycke dit. ^^

   

Av Johanna Lemström - 27 mars 2012 16:51

TjaTja :D


Har sett en stund på johnny english med mamma, och ätit kvark så nu e man 

helt proppmätt :3 huhhu. Hatar den känsslan D:


Just nu håller jag på att lacka naglarna och chattar med några på facebook.  

och har värsta puffkriget :3


Snart ska jag ta och sola lite :3 I såndär solarielampa, lr va de nu heter :3

Tyyp sånhär :3

   


Nåjuu sen när man kommer till skolan efter att man solat en paren ggr.

" har du brunkräm på?" har du brun utan sol"  bla.bla.bla ^^


Och jaa nu ska jag iaf lacka klart och sen kolla om jag orkar sola ;)

Kyss.  


Dagens outfit. :3  ( dock hade jag ännu en öppen huppari på)

 

Presentation


Heii!
Är en helt vanlig tjej på 16 höstar.
Bor i en liten stad som kallas Ekenäs i södra Finland.
I min blogg kan du läsa om mitt liv och min vardag :) Hoppas du trivs! (:
Välkommen in!
På Instagram hittar du mig också! :) @lemstrom97

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg?
 Det här är första gången.
 En gång i veckan.
 Några gånger i veckan.
 En gång varje dag.
 Flera gånger per dag.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok.

Översättning!

Facebook.

Instagram

Ask.fi


Ovido - Quiz & Flashcards